Παρασκευή Μαϊ 24
  
  1. Βασική πληροφορία
  2. Kατηγοριοποίηση
  3. Ταυτότητα
  4. Τεκμηρίωση
  5. Συσχετίσεις
  6. Δικαιώματα
  7. Πηγές

Είδος Απόκτησης: Παρακαταθήκη

Στοιχεία Καταγραφής print all
Κωδικός αρχείου καταγραφής CRID:405
Τύπος αρχείου καταγραφής Μεμονωμένο μνημείο
Ημερομηνία Καταγραφής 05-04-2013
Υπεύθυνος Καταγραφής -
Δικαιώματα αρχείου καταγραφής Φορητή Εικόνα
Παρατηρήσεις -


ΒΑΣΙΚΗ ΚΑΡΤΕΛΑ ΜΝΗΜΕΙΟΥ
Είδος μνημείου Αντικείμενο (Κινητό Μνημείο)
Κωδικός Μνημείου -
Όνομα Μνημείου Είδος Απόκτησης: Παρακαταθήκη
Αρμόδιος φορέας Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης
Όνομα τόπου Εκκλησιαστικό Μουσείο Αλεξανδρουπόλεως
Χρονολόγηση κατασκευής
αιώναςπ.Χ./μ.Χ.
Από 19αιώνας μ.Χ.
Μέχρι 20 μ.Χ.
Σύντομη Περιγραφή Η εικόνα περιλαμβάνει τρεις σκηνές του επεισοδίου του Ευαγγελισμού. Ακολουθώντας τη χρονική σειρά των γεγονότων από επάνω αριστερά έχουμε, μέσα σε ροδοκίτρινες νεφέλες, στις οποίες πετούν άγγελοι, τον Πατέρα-Θεό καθιστό να κρατά την σφαίρα του κόσμου και να ευλογεί. Στο κεφάλι φέρει τριγωνική δόξα. Δίπλα του γονατιστός σε στάση υποταγής ο Αρχάγγελος Γαβριήλ. Στην επόμενη σκηνή του επεισοδίου -κάτω αριστερά- ο Αρχάγγελος κρατώντας κλαδί με άνθη εισέρχεται σε μεγαλόπρεπο ναό περίτεχνο με πολλούς τρούλους, ψηλούς κίονες και καμάρες και μεγάλα παράθυρα με μπαρόκ διακοσμήσεις. Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ εισέρχεται στο ναό με απορία που δηλώνεται με την ερωτηματική κίνηση του δεξιού χεριού. Στην τρίτη και βασική σκηνή, που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της εικόνας, ο Αρχάγγελος Γαβριήλ βρίσκεται ενώπιον της Παναγίας. Τα πόδια του είναι σε στάση βηματισμού. Με το δεξί χέρι δείχνει προς την Παναγία, ενώ με το αριστερό κρατεί το κλαδί με τα άνθη. Η Παναγία δεξιά εικονίζεται όρθια, ολόσωμη, με τα χέρια διπλωμένα στο στήθος και το κεφάλι Της να κλίνει ελαφρά προς τα εμπρός. Η όλη στάση δηλώνει σεβασμό και υπακοή. Φορεί μπλε, χρυσοκέντητο στις παρυφές, χιτώνα και ροδοκόκκινο μαφόριο με χρυσή ταινία στα τελειώματα. Πίσω Της διακρίνεται περίτεχνος θρόνος με μπαρόκ διακοσμήσεις. Φέρει ψηλό ψευδοτρουλίσκο με βήλα. Αριστερά διακρίνεται καλυμμένο με μπλε ύφασμα τραπέζι με ανοιχτό βιβλίο με το χωρίο: "ΙΔΟΥ Η ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΕΝ ΓΑΣΤΡΙ ΕΞΕΙ ΚΑΙ ΤΕΞΕΤΑΙ ΥΙΟΝ ΚΑΙ ΚΑΠΕΣΟΧΣΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΥΤΟΥ ΕΜ". Διαγώνια και αριστερά προς τα πάνω στην ευθεία της πρώτης παράστασης, μέσα σε χρυσές ακτίνες, διακρίνεται το Άγιον Πνεύμα με τη μορφή περιστεριού.
Το έδαφος αποδίδεται με κίτρινες και πορτοκαλόχρωμες πλάκες.
Την εικόνα περιτρέχει μαύρη ταινία που στο κάτω μέρος διακρίνονται γράμματα κατεστραμμένης αφιερωματικής επιγραφής.